Wie is online
1 bezoekers online
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
december 2012
Z M D W D V Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

De kletsmajoor van Ryanair

Door J.C.M. van der Schoot


Michael O'LearyHij is en blijft een stuntman: de vrolijke baas van Ryanair, Michael O’Leary. Knap hoor, om Eindhoven Airport bijna tien jaar lang in de houdgreep te houden met de slogan: ‘een permanente thuisbasis van 3 tot 5 vliegtuigen in Eindhoven zou mooi zijn, maar dat kan alleen met ruimere openingstijden’. Nou, de openingstijden zijn enkele maanden geleden verruimd. Eindelijk brak nu dan de dag aan, dat meneer O’Leary Eindhoven Airport zou aandoen om hoogst persoonlijk het grote nieuws mee te delen. Het Eindhovens Dagblad, immer in hoogste paraatheid als het om Eindhoven Airport en Ryanair gaat, citeerde een woordvoerder: ‘Hij komt niet zomaar naar Eindhoven’. Grote spanning alom.

 

Intussen kennen we de boodschap: de basis gaat 1 vliegtuig tellen. Een bittere pil voor Airport, dat minstens op 3 vliegtuigen had gerekend. (In Weeze –D- staan maar liefst 8 toestellen gestationeerd. Dat worden er 9). Aartsengel Michael beweert, dat de nieuwe Eindhovense basis weer een heleboel werkgelegenheid gaat opleveren. Er moeten ook meer hotels komen, want steeds meer buitenlanders willen Eindhoven aan doen. Gelooft u het allemaal? Ik niet. Eerst zien en dan zien we wel. Meneer O’Leary is een kletsmajoor. Het zou een goede daad zijn als deze meneer ‘ns wat kritischer benaderd zou worden, door Airport en de media.

O’Leary grossiert in nieuwe bestemmingen, maar sommige oorden verdwijnen uit zijn vluchtschema nog voordat er een vliegtuig is geland, weer andere bestemmingen worden na enkele vluchten opgeheven of minder aangedaan dan aangekondigd. Gordels in vliegtuigen zijn overbodig, beweerde de man onlangs. Een discussie over veiligheid barstte los. Was kennelijk een publicitair grapje. Boekingen via internet zegt hij extra te gaan berekenen, want zijn website kost ook geld en dat moeten de passagiers dus betalen. Zal ook wel een grapje zijn. Passagiers kunnen best blijven staan in het vliegtuig in ruil voor een lager tarief. Heel grappig. Nog een grapje uit het verleden: Gebruik van het toilet in het vliegtuig tegen betaling. Kan er nog een lachje vanaf?

Het is vaak publiciteit wat bij Michael de klok slaat. Waarom doen de media daar eigenlijk aan mee. Het is jaarlijks toch maar een keer 1 april. Ik heb nog wat tips voor hem: De passagiers kunnen eigenlijk best zelf afrekenen met de piloot. Of zou het niet een goed idee zijn als passagiers met een vliegbrevet bij wijze van vriendendienst de stuurknuppel zelf ter hand nemen?

Tenslotte: Het ED meldde vandaag dat Ryanair er niet over piekert om van vliegveld Charleroi te verhuizen naar Zaventem Brussel. U ging daar dus ten onrechte van uit. Helemaal verkeerd gedacht van u. Ik kan u overigens uit eigen nieuwsgaring meedelen, dat Ryanair er niet over piekert Eindhoven te verruilen voor Schiphol. Het is maar dat u zich daarover geen zorgen hoeft te maken.

Reageer