Wie is online
2 bezoekers online
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
maart 2016
Z M D W D V Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kamer bemoeit zich eindelijk met die 130 km

eter laat dan nooit, zul je denken, nu de Tweede Kamer het RIVM laat uitzoeken, wat de gevolgen zijn van de verhoging van de maximum snelheid op sommige autowegen naar 130 km. Maar de realiteit is, dat een minister van verkeer, in dit geval de VVD-er Schultz, er zomaar een dergelijke maatregel, overduidelijk bij wijze van voorschot op de verkiezingsstrijd, kon doordrukken.

Meer op Manieren

Een reactie op “Kamer bemoeit zich eindelijk met die 130 km”

  • peter stiekema:

    De Kamer laat zich over het algemeen nogal vlot passeren door dit kabinet. Als het moet met meer dan 130 kilometer per uur.
    Zou die snelheidsverhoging iets te maken kunnen hebben met de snel verminderende belastingopbrengsten op autobrandstoffen. Ik woon vlak bij de Belgische grens, en in mijn omgeving is er bijna niemand, die nog in Nederland tankt. Twintig cent per liter benzine is het verschil gemiddeld, soms zelfs meer. Diesel is een cent of tien goedkoper en autogas zelfs nagenoeg dertig cent. Dat moet gemiddeld over het land, ook in Duitsland is autobrandstof veel goedkoper, honderden miljoenen aan belastingopbrengst schelen. De Belgen zijn er vet mee.
    Bij 130 km per uur gebruikt een auto ruim 10 procent meer dan bij 120 km. Och, en dat beetje extra vervuiling nemen we dan maar op de koop toe. En die CO2-afspraken? Die lappen we toch gewoon aan onze VVD-laars.

Reageer