Who's Online
4 visitors online now
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
november 2014
Z M D W D V Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Bij vullen winkelruimte is kiezen er niet meer bij

wc_heivelden_kruidvat
Kruidvat: het pleetje van de monteurs staat er nog.


De winkelruimte die in de wijk Heivelden is ontstaan door verhuizing van de apotheek naar ‘n soort medisch centrum, is nu opgevuld door Kruidvat – het derde filiaal van deze winkelketen in Best. Er zijn nu geen gaten meer: Supermarkt Plus is bezig, uit te breiden met een wijnshop (schuin tegenover een zelfstandige ondernemer in de passage) en heeft nu minstens een derde van de ruimte in gebruik. De Bestse Bazaar, een winkel van sinkel, geëxploiteerd door enkele vrouwen. moest voor de Plus uitwijken naar de ‘stille kant’ van het winkelcentrum, waar eerder een speelgoedzaak het niet heeft gered.

 

 

 

wc_heiveldenExploitatie van onroerend goed als dit is tegenwoordig, zoals men weet, geen sinecure. Men heeft het niet voor het kiezen, want de huurprijs is voor de doorsnee kleine ondernemer bijna niet meer op te brengen en men mag blij zijn als een winkelketen er letterlijk en figuurlijk intrapt. Laat staan dat aan het uiterlijk van die winkels eisen kunnen worden gesteld.

Kenmerkend voor de ketens is dat ze geen etalage hebben. Ze zijn ook niet transparant want ‘dichtgeplakt’ met reclameuitingen. Gezellig is anders, maar het zal de gehaaste, boodschappen doende mens worst wezen. En de winkel heeft de buitenwand nodig om er haar stellingen tegenaan te plaatsen.

In memoriam mijn schoonvader, die als slijter al zijn creativiteit legde in zijn etalages en daar zelfs eens ‘n prijs voor kreeg. Hij was het trouwens die halverwege de vorige eeuw zei: ‘Straks valt er niets meer te kiezen.’ Profestische gaven.

3 Reacties op “Bij vullen winkelruimte is kiezen er niet meer bij”

Reageer