Who's Online
8 visitors online now
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
oktober 2013
Z M D W D V Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Bomen krijgen weer eens de schuld

Het weghalen van dodelijke obstakels bij wegen, zoals bomen of palen, redt volgens de Franse raad voor de verkeersveiligheid 120 tot 270 levens op jaarbasis. In Frankrijk vallen jaarlijks 3650 verkeersdoden. Gelukkig heeft de Franse raad het ook over de werkelijke oorzaak van al die dodelijke ongelukken, namelijk het hardrijden. Voor hem een reden om te pleiten voor verlaging van de maximum snelheid buiten de bebouwde kom van 90 naar 80 km per uur. Of het veel zou uithalen blijft overigens de vraag. Ook in Frankrijk is de handhaving namelijk een zwak punt, met name op de N-wegen.

 

Wegenbouwers in België pleiten intussen voor het volledig afsluiten van autosnelwegen bij werkzaamheden en het zorgen voor goede omleidingen, aldus de krant Het Belang van Limburg. Ook in België geldt standaard buiten de bebouwde 90 km/u, maar regelmatig wordt die met borden gereduceerd tot 70 km. Die snelheidsgrens kan dan wel weer een flink eind doorgaan tot in de bebouwde kom; Belgie kent immers veel lintbebouwing.

Reageer