Geboekt appartement bleek niet te bestaan
Twee Roosendaalse vrienden, Lars en Dylan, boekten voor hun vakantie in Boedapest voor 284 euro een appartement dat bij aankomst niet bleek te bestaan. Soesah honderd op ‘n hoop, maar mede door bemiddeling van Lars’ ouders hadden ze ‘n paar fijne dagen in de Hongaarse hoofdstad. Weer een vorm van cybercrime dus, maar uiteindelijk hebben ze toch hun geld terug al heeft ook dat veel kruim gekost.
Lars (22) vertelt ons desgevraagd het verhaal: ‘We hadden het appartement geregeld via Booking.com. Bij aankomst bleek er echter niks van te kloppen. Er was niemand aanwezig om ons op te vangen en wij hadden ook geen sleutel of code ontvangen om waar dan ook binnen te komen. Na meer dan ‘n half uur hebben wij een lokale jongedame aangesproken. Zij gaf aan dat er geen appartement uit het complex op het opgegeven adres leek op dat van Booking.com (we hadden blijkbaar valse interieurfoto’s). Na 3 uur lang zoeken en tientallen telefoontjes naar zowel de verhuurder als naar Booking kregen wij die ‘verhuurder’ uiteindelijk te pakken. Hij wist van niets en zei ook dat hij met Booking.com niks te maken had. De oplichter had zijn telefoonnummer misbruikt’
Dat werd dus – zoals gezegd met hulp van de ouders – een twee keer zo duur hotel.
Na thuiskomst hebben de mannen naar hun zeggen ongeveer tien keer gebeld met de Nederlandse tak van Booking, voordat ze met één telefoontje resultaat bereikten bij de Engelse tak: geld terug dus.
Booking.com heeft inmiddels het aangeboden appartement van zijn site verwijderd, meldt Lars.