Who's Online
3 visitors online now
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
november 2020
Z M D W D V Z
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Geen krant op zondag, toch nieuws

topics

Topics, nieuws op zondag.


Sinds jaar en dag verschijnen er in Nederland geen dagbladen op zondag. Dat heeft niks te maken met geloof of zo, maar komt voort uit de macht van de grafische bond, de eerste vakbond in dit land. Tegenwoordig zou die geen rol meer spelen, maar wel het vermoedelijke feit dat de uitgevers dit wel zo voordelig zouden vinden. Maar het nieuws gaat door en de journalistiek ook. Vandaar dat het ook op zondag wordt doorgegeven via de portal van de grootste krantenuitgever De Persgroep, Topics.nl Abonnees van één van deze kranten hebben daar toegang tot alle uitgaven, ook die in België.

Voorpagina hhBest

3 Reacties op “Geen krant op zondag, toch nieuws”

  • peter stiekema:

    Rond 1990 hadden we een tijdje ‘De Krant op zondag’ een initiatief van Pieter Storms. Werd een grandioze mislukking, ook omdat er weinig adverteerders waren. Ook de Telegraaf heeft het geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Hoge bezorgingskosten en weinig advertenties. Nederlandse zakenlieden zijn kennelijk geen “Zevende dag adverteerders.

  • peter stiekema:

    In zoverre is het veranderd, dat er voor de dagbladen ook doordeweeks nu heel weinig te rapen valt, zowel op advertentiegebied als bij de oplagen, die werkelijk in mekaar donderen. Eind 1995 had het Limburgs Dagblad een oplage van rond de 80.000. Toen het enkele jaren geleden werd opgeheven waren dat er nog 18.000. De resterend abonnees kregen voortaan De Limburger in de bus. In 1996 schermde De Limburger, die per 1 januari 1996 het Dagblad voor Noord-Limburg (50.000 abonnees) overnam met een oplage van 200.000 exemplaren. Nu zijn dat er minder dan 100.000. Een eenvoudig rekensommetje leert dan dat er pakweg 180.000 Limburgse ex-abonnees van de krantenmarkt zijn verdwenen.

Reageer