Wie is online
5 bezoekers online
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
januari 2018
Z M D W D V Z
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

De hartelijke groeten van uw bank

ind van de maand, dat is al gauw, gaat het gebeuren: de website van ING, waar ik mijn inkomen binnenkrijg en zo snel mogelijk weer uitgeef, en waar mijn armzalige spaarcenten staan die mij sinds augustus vorig jaar alweer 2 euro 13 hebben opgebracht, gaat op de schop, hij wordt opgefrist, aldus de jolige tekst op de huidige website. De TAN-codes, die altijd tot mijn tevredenheid hebben gewerkt, worden afgeschaft en ik moet vanaf een nader te bepalen datum mijn overschrijvingen verifiëren met een vingerafdruk, of zoiets.

Meer op SanteLOGieVoorpagina hhBest

10 Reacties op “De hartelijke groeten van uw bank”

  • Brrr. Ik wil de Postbank terug.

  • Sante:

    Ik heb hier nog een spaarbankboekje van de Deutsche Bank liggen. Laatste Eintrag: 31 augustus 1982: 1500 DM opgenomen. Sindsdien staat er 8.16 DM op. Zou ik rijk zijn?

    Ik heb het inmiddels uitgerekend: bij 2 procent is het 23 euro.

  • De veranderingen van de verificatie-methode bij de ING-bank loopt allesbehalve over rolletjes. Ze proberen je die app op te dringen, maar dat zint mij niet, omdat je dan per se met telefoon of tablet moet werken (Apple of Android). Ik werk bij voorkeur op een laptop met Windows. Punt. Op dit moment frustreert de ING-bank het oude systeem met per sms toegezonden tancodes zoveel mogelijk; de sms-berichten met de codes laten eindeloos op zich wachten en het hieraan verbonden klachtennummer neemt niet op. Wacht dus op het apparaatje, waarmee je zelf die tancodes kunt genereren.

  • Zojuist ge-chat met de ING-bank, omdat ik niet mobiel wil bankieren en mijn financiële handelingen op mijn Windows-computer wil blijven uitvoeren (afgezien van het pinnen, uiteraard). Heel raar dat de bank alleen maar een app voor Android of iOS aanbiedt. Er is mij nu een zogenaamde ING-scanner toegezegd; ik krijg bericht wanneer ik die kan aanvragen. De tancodes via SMS werken nog, zij het tamelijk traag. Niks kwaads over de chat-sessie, wel over de gebrekkige algemene informatie over de veranderingen en de mogelijkheden op de website van de ING-bank.

    • Sante Brun:

      Ik heb merkwaardig genoeg geen problemen met de TAN-codes per SMS (ook van ING). Ze zijn er steeds binnen enkele seconden. Een paar maanden geleden kreeg ik nog de gelegenheid om per telefoon een betaling goed te keuren, maar dat gebeurt nu niet meer.

      In het algemeen heb ik ook bezwaar tegen die nieuwe systemen, want wat was er mis met de oude?

      Maar de praktijk is dat we binnen korte tijd zelfs niet anders meer dan met de telefoon kunnen afrekenen, omdat dat de bank goed uitkomt. Misschien dat ze voor bewijsbaar demente bejaarden nog een uitzondering willen maken…

      Ook merkwaardig dat een tijdelijke roodstand nu ook echt ‘rood staan’ is gaan heten… Zodat je je gaat schamen, zeker.

      • Het toezenden van de code per SMS wordt dus eerlang afgeschaft. Het alternatief is de telefoon-app, òf voor op de computer de ING-scanner. Daarvoor hoef je niet dementerend te zijn. Misschien ben je wel verstandiger als je daarvoor opteert.

  • peter stiekema:

    Ik begrijp hier echt niets van. Ik maak nog steeds van alles over met overschrijfkaarten. Ik was van plan dat te blijven doen of kan dat niet meer binnenkort?
    En wat is een TAN eigenlijk? Ik ben al lid van de bank sinds 1951, toen die bank nog Post- Cheque- en Girodienst heette en ik een fraaie spaarpot mocht ontvangen, omdat ik toen net geboren was. Ik mag wel zeggen dat ik van deze discussie helemaal niets snap. Of moet ik mijn pecunia daar maar weg halen? Voor de rente hoef ik er niet te blijven, dat staat vast.

  • Twee jaren zijn er inmiddels verstreken, maar volgende maand is het dan eindelijk zo ver: De SMS-code verdwijnt en de bank verwacht dat je alles via een app op je telefoon gaat doen. Als zoveel instanties doet ze of de Windowscomputer, waar velen (vooral ouderen) ternauwernood aan gewend zijn, niet meer bestaat. Gezien de hand over hand toenemende cybercriminaliteit mag je best wantrouwig zijn jegens dat telefonisch internetbankieren. Ik ben dat in elk geval wel. Er is een alternatief: de ING-scanner, waarmee je dus wel op bv een laptop kunt werken. Made in China hè? Moet eerst geactiveerd worden. Is nogal een gedoe. Dat kun je ook van het gebruik zeggen. Kleurcode op je computerscherm scannen, pincode die je tevoren hebt aangemaakt en die je niet mag vergeten in die scanner intikken. De cijfercode die je vervolgens op de scanner krijgt intikken maar nu in het formuliertje op het computerscherm. Denk je dat je klaar bent. Maar nee, als je nu een overschrijving wilt maken, moet je bovenstaande procedure weer helemaal doorlopen. Godbewaarme

Reageer