Levensverzekering jokt en draait
Update. Op 15 juni schreven we: Onder anderen gerechtigden van Pensioenfonds VNU (grote uitgever van dag- en weekbladen tot 2000) hebben een brief van Aegon Levensverzekering N.V. ontvangen, waarin hun wordt voorgesteld, een webaccount te activeren, met toevoeging van hun persoonlijke gegevens. Desgevraagd, deelt Aegon mee dat hier vermoedelijk sprake is van fishing (internetcriminaliteit). Het wantrouwen was bij sommige pensionado’s van VNU al gewekt, aangezien zij (rechtstreeks) niets met Aegon te maken hebben. Maar de kwestie blijkt nu heel anders te liggen. Niks fishing.
Pensioenfonds VNU deelde mee dat er bij Aegon sprake was van een fout, waarop de ontvanger van de brief de verzekeraar om nadere opheldering vroeg. Die kwam dus met het uitspreken van het vermoeden dat er sprake was van fishing (=internetcriminaliteit). Toevoeging: verscheur die brief maar. Dat verwerkten we op deze site in een bericht. ‘Aegon vermoedelijk slachtoffer fishing’.
Daarmee was de zaak niet afgedaan. Korte tijd later kwam er namelijk opnieuw een brief van Aegon, waarin werd gewezen op het ‘verlopen van de inlogcode d.d. 27 juni’. We plaatsten daarop een reactie onder het ‘fishingbericht’ in de trant van ‘Aegon is nog niet klaar met dat fishing-geval’ en stuurden de link naar de Twitteraccount @Aegon_NL. De firma vond dat natuurlijk niet leuk en gaf te kennen een en ander nog eens goed te willen uitleggen, reden waarom om onze emailadres werd gevraagd. Aan dat verzoek werd voldaan. (Overigens was in het beginstadium al sprake van een emailwisseling, kan men nagaan hoe daar langs elkaar heen wordt gewerkt.)
Intussen is er meer dan een week verstreken en heeft Aegon niets meer van zich laten horen. Conclusie: Aegon jokt en draait. Blijkbaar is men not amused door onze mededeling dat wij eventueel een volgbericht zullen maken. Bij deze dan toch.