Blijft het kerstpakket of niet?
Velen vinden het volkomen uit de tijd, willen zelf uitmaken wat ze eventueel met het extraatje van de baas in december willen doen. Maar lievere koekjes worden niet (meer) gebakken in deze tijd. Toch schijnt het kerstpakket nog steeds big business te zijn, zo valt uit een artikel in de Wegener Media af te leiden. Marktleiders MAKRO en Sligro proberen die in elk geval overeind te houden.
Een ander bedrijf, de Brabantse Kerstpakketten Specialist, laat in zijn webwinkel weten, niet meer aan de vraag te kunnen voldoen. Uitverkocht?
Als gepensioneerde van een dagbladuitgeverij, kan ik dit jaar voor het eerst naar mijn kerstpakket fluiten. Het budget hiervoor is blijkbaar geschrapt. Een van de uitgevers volstond in plaats daarvan met ‘de beste wensen’. Die kaats ik van harte terug, wetend hoe moeilijk de dagbladen het hebben. Vorig jaar verwonderde ik me al, dat het pakket werd afgeleverd. En met originele inhoud: vier naar ‘eigen’ design gemaakte kop-en-schotels. Over het sneuvelen van twee bordjes bij het transport heb ik niet willen zeuren. De gulle gever had het toen al moeilijk genoeg.