Wie is online
4 bezoekers online
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
augustus 2012
Z M D W D V Z
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

De BOW, Airport , Ryanair en een Turkse bak

Door J.C.M. van der Schoot


Voor menig lid van de BOW, de Belangenbehartiging Omwonenden Welschap, zal het ongetwijfeld -even of flink- slikken zijn geweest: ‘Verruiming van de openingstijden van Eindhoven Airport.’ De BOW heeft die verruiming vele jaren kunnen tegen houden, maar belandde nu toch bij het eindpunt. Intussen mag  van het BOW-bestuur meer dan ooit worden verwacht,  op het juridische vlak waakzaam te blijven, met name op het punt van het geluidsniveau. De vleugels van Airport dienen zo veel als mogelijk gekortwiekt te blijven in het belang van de leefbaarheid van de regio. Een regio ontleent zijn aantrekkelijkheid immers niet uitsluitend aan zijn economische betekenis.

 

Het staat vast, dat het aantal vluchten nu zal toenemen. Dus vaker lawaai. Maar er zijn grenzen die moeten worden nageleefd. Daar zijn afspraken over gemaakt. De denderende Turkse bak, die vaak gierend en grommend een langdurige lawaaistreep door het luchtruim trekt, bewijst vooralsnog dat men op Airport niet alleen de ogen maar ook de oren graag dicht houdt. 

We zijn intussen benieuwd of prijsvechter Ryanair nu inderdaad een basis gaat vestigen op Eindhoven Airport. Ryanair dreigde in het verleden namelijk herhaaldelijk Eindhoven te verlaten als de openingstijden niet zouden worden verruimd. Of was dat dreigement vooral bedoeld om de wens van Airport tot verdere groei kracht bij te zetten?

Merkwaardig nieuws is dat recent het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en Ryanair elkaar hebben gevonden in een campagne om meer Europese toeristen naar Eindhoven te laten vliegen.  Ieder brengt 1,5  miljoen euro in.
Een campagne met vraagtekens ten faveure van een prijsvechter, die een lijn als Eindhoven-Madrid niet rendabel in de lucht blijkt te kunnen of te willen houden.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Reageer