Who's Online
2 visitors online now
Schrijf ons

Je kunt ons altijd schrijven via de contactpagina. Daar vind je ook richtlijnen, voor het geval dat je mail-notificaties wenst bij nieuwe 'posts' aangaande Best. 

Rubrieken
Opinie of niet?

ls een post op deze site begint met wat in de typografie heet een initiaal, zoals de A hier, bevat zij een mening of interpretatie van de schrijver.

English?

Translation by Google in Chrome: please, click the right mouse button and select 'English'.

Archieven
juni 2012
Z M D W D V Z
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Het imago van de Bestse Hoofdstraat

hoofdstraat_monocultuur_538x403
Een van de oogmerken van de vernieuwing van het Bestse centrum, is het doorbreken van het imago van de Hoofdstraat. De monocultuur, van winkelketens en van teveel van het een (opticiens, kledingzaken) en te weinig van het ander, wat precies valt nog nader te bepalen. Let op de opvallende voorkeur voor de toepassing van de kleuren rood en geel.

 

Wat de consument ook ergert – en dat is niet een exclusiviteit van Best – is de onooglijke presentatie naar buiten toe van met name de supermarkten. Doodse displays achter de winkelramen en dat over doorgaans grote oppervlakten. Zo van ‘je mag blij zijn dat we er zijn en je weet toch wel wat we binnen te bieden hebben’. Dit getuigt van weinig begrip voor de sociale functie, die deze ondernemers ook hebben in een stad of dorp.

7 Reacties op “Het imago van de Bestse Hoofdstraat”

  • peter stiekema:

    Een treurig geheel op de foto: van links naar rechts respectievelijk Scapino, Wibra en Kruidvat. Wat ik hier wel degelijk mis zijn DA, Blokker, Schoenenreus, Gall en Gall, Kwantum Hallen en nog een paar gigantjes, die menig stads- en dorpscentrum zo heel veel gezelliger maken. Maar dan wel graag met een rood logo, in dit geval, anders vallen ze zo op.

  • Hoi Guido,

    Ik weet niet of het hun begrip voor de sociale functie is… Je zou denken, een mooie buitenkant is ook commercieel interessant. Dat is of… niet waar, of… men heeft er geen idee van.
    Na 50 jaar consumptiemaatschappij zou je verwachten dat er genoeg ervaring is opgedaan. Dan moet ik er dus van uitgaan dat het dus allemaal de moeite niet waard is voor de winkels. Dat is jammer. Je zou hopen dat het anders was.
    De vraag is dan wel, hoe zou je het wel willen hebben en kan dat worden gerealiseerd zonder negatieve gevolgen en liefst zelfs met positieve gevolgen voor de winkeliers? Misschien helpt het al enorm als ze enkele tips van betrokken consumenten krijgen.
    Ik ben wel benieuwd of je ook al voorbeelden hebt van hoe het wel kan.

  • Joop:

    Maar kijk eens naast de Hema. De gevel van “Dasime” ziet er heel verzorgd en stijlvol uit. Dasime staat dan ook voor: “Dollars are shining in my eyes”.

    Joop

Reageer